2012. július 21., szombat

Levendulás sárgabaracklekvár


Ezt a receptet egy kis reklámújságban találtam még tavasszal és már akkor biztos voltam benne, hogy el fogom készíteni. Ahogy az első sárgabarackok megjelentek anyukám kertjében, már mostam is az üvegeket és készítettem a kis levendula virágaimat.

Hozzávalók
1,5 kg sárgabarack
6 teáskanál levendula virág
2 evőkanál citromlé
350g cukor
és ez itt a reklám helye! 1 tasak Dr. Oetker Dzsemfix Szuper 3:1 

A barackokat megmostam, kimagoztam és lemértem. Mivel elég sokféle lekvárt készítettem már idén és szerintem nem is ez lesz az utolsó, ennél a receptnél másfél kiló barackot vettem alapul. A levendula virágot is megmostam, apróra morzsoltam.

A barackot, a citrom levet és a levendulát beletettem egy lábasba. Hozzáadtam a dzsemfixet. Állandó kevergetés mellet nagy lángon felforraltam, majd a cukrot is hozzá adtam. Újra felforraltam és forrás után még 3 percig hagytam zubogva forrni. Mivel nem volt rajta hab, ezzel most nem kellett bajlódni. Meleg, előzőleg sterilizált üvegekbe tettem, lezártam és 5 percre fejre állítottam.

Az íze egyszerűen leírhatatlan! Mindenkinek ajánlom, hogy készítse el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése