2012. június 3., vasárnap

Eper lekvárok

Tavaly tettem el először eperlekvárt és már akkor tudtam, hogy lesz folytatás. Idén már jobban rákészültem a befőzésre. Az üvegeket már márciusban megvásároltam, és a szedd-magad oldalakat is folyamatosan nézegettem. Múlt szombaton egy kis rokonlátogatással egybekötött eper szedésre indult a család Pomázra. Kis családom segítségével hamar megteltek a vödrök. Két vödörnyi friss, illatos és nagyon édes eperrel tértünk haza. Szerencsére annyira friss volt az eper, hogy nem kellett azonnal feldolgozni, ezért szépen kisadagokban tegnap este és ma készítettem el a lekvárokat belőle.



Készült belőle sima eper lekvár, kardamomos eperlekvár, kivis eperlekvár és cseresznyés eperlekvár.

1. Sima eper lekvár

Hozzávalók:
2kg eper
0,5 kg befőző cukor

2. Eper lekvár kardamommal

Hozzávalók:
2 kg eper
0,5 kg befőző cukor
1 tk fekete kardamom

3. Kivis eper lekvár mentával

Hozzávalók:
 1 kg eper
0,5 kg kivi
egy marék menta levél
0,5 kg befőző cukor


4. Cseresznyés eperlekvár

Hozzávalók:
1 kg eper
0,5 kg befőző cukor
0,5 kg cseresznye


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése