2012. június 18., hétfő

Cserkó

Cserkó ügyben nagyon szerencsésnek mondhatom magam, mert múlt pénteken sikerült egy nagy kosár friss cseresznyéhez hozzájutnom. Nagy kosár=12kg! Friss=én szedtem. Hát mondhatom szemet gyönyörködtető! Miután túl volt a család a hasfájásig tartó csemegézésen indult a befőzés.

Befőtt

Az alaposan megmosott, a szárától megszabadított cserkókat üvegbe raktam. Az egyik üvegbe vizet öntöttem, majd kiöntöttem és megmértem. Nem vagyok szenilis vagy ilyesmi, mindezt azért tettem, hogy megtudjam, hogy mennyi szirupra lesz szükségem. 1 liter vízhez 50 dkg cukrot számoltam. Miután a kívánt mennyiséget felforraltam, még forrón a gyümölcsökre öntöttem. A tetejére egy késhegynyi tartósítót szórtam és lezártam. Egy nagy lábasba, egy kevés vízben a befőtteket a víz gyöngyözésétől számítva kb. 5 percig gőzöltem. Ezután hagytam őket az edényben kihűlni. Csak másnap kapták meg a kis ruhácskáikat.



Azért a gyerekek örömére egy gyors cseresznyés süti is készült.


 
Persze magozás után került a fagyasztóba is belőle bőven.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése