2012. május 14., hétfő

Karamellás bodza szörp

Minden évben készítek bodzaszörpöt, de a családunk inkább a virágból készültet szereti jobban. (A két éve bodzabogyóból készült szörpike még ott figyel a spejz polcon és azt hiszem, ez jelent valamit.) Nem is bánom annyira, mert a szörp készítés bodzabogyóból nem igazán rövid tevékenység. :)
Idén valamiféle újítást is szerettem volna belecsempészni a szörpös üvegekbe, melyek szintén új szerzemények!

Hozzávalók:

20-30 db nagyobb fej bodzavirág
6 liter víz
4 kg cukor
4-6 db citrom
10 dkg citromsav
1 kávéskanál nátrium-benzonát

Miután anyukáméknál szedtünk egy nagy adag friss és illatos bodzavirágot, végre elérkezett a befőzés ideje.
A teljes víz mennyiségből 5 litert tettem fel forrni 3,5kg cukorral. És most jön a furfang! A maradék cukrot, azaz 0,5kg megkaramellizáltam, majd miután elkészült óvatosan felöntöttem a maradék 1l vízzel. Pánikra semmi ok, ha a gyönyörű karamellánk, hirtelen kőkeménnyé dermed, ez normális folyamat. Még egy kis időt kell szánni a melegítésre és ismét feloldódik. A kész karamellás szirupot hozzáadtam a másik adag sziruphoz, és ezután együtt forraltam fel őket. Miután a szirup elkészült, megfogtam a kedvenc könyvemet és leültem olvasni a kertbe, hogy időt hagyjak a szirupnak, hogy kihűljön. Miután kihűlt a cukorszirup  ráöntöttem a már előre elkészített virágokra, citromkarikára és citromsavra.
 

Az összeéréshez körülbelül 4-5 nap szükséges, természetesen ezalatt rendszeresen kevergetni kell a szörpikét. Szűrés után jöhet az üvegbe töltés. A szörp sűrűsége miatt 1:7 arányban lehet hígítani akár szódával, akár vízzel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése